Open Access könyvek I. – De Gruyter

Petrarch and Boccaccio

The Unity of Knowledge in the Pre-modern World

A tanulmánykötet a két 14. századi itáliai klasszikus szerző életművét hasonlítja össze és vizsgálja történeti, teológiai, filozófiai, filológiai, poétikai és egyéb szempontokból. Azt is bemutatja, hogy a két szerző milyen módon járult hozzá Európa kulturális identitásához.

Candido, Igor (Ed.). Petrarch and Boccaccio. The Unity of Knowledge in the Pre-modern World. Berlin, Boston: De Gruyter, 2018.


History and Drama

The Pan-European Tradition

A kötet érdekes tanulmánygyűjtemény a korai újkori és a modern európai történeti drámáról, valamint dráma és történelem kapcsolatáról, a francia, olasz, angol, orosz és holland drámairodalomból.

Küpper, Joachim (Ed.), Jan Mosch (Ed.), Elena Penskaya (Ed.), et al. History and Drama. The Pan-European Tradition. Berlin, Boston: De Gruyter, 2018.


Re-mapping World Literature

Writing, Book Markets and Epistemologies between Latin America and the Global South / Escrituras, mercados y epistemologías entre América Latina y el Sur Globa

Részben angol, részben spanyol nyelvű tanulmánykötet a latin-amerikai irodalomnak és a „globális dél” irodalmának világirodalmat átformáló hatásáról.

Müller, Gesine (Ed.), Jorge J. Locane (Ed.), Benjamin Loy (Ed.), et al. Re-mapping World Literature. Writing, Book Markets and Epistemologies between Latin America and the Global South / Escrituras, mercados y epistemologías entre América Latina y el Sur Global. Berlin, Boston: De Gruyter, 2018.


Archive für Literatur

Der Nachlass und seine Ordnungen

Német nyelvű tanulmánykötet az irodalmi hagyatékokról, az archívumok változó működéséról és a „könyvtár tudattalanjáról”.

Dallinger, Petra-Maria (Ed.), Georg Hofer (Ed.) and Bernhard Judex (Ed.). Archive für Literatur. Der Nachlass und seine Ordnungen. Berlin, Boston: De Gruyter, 2018.


Faking, Forging, Counterfeiting

Discredited Practices at the Margins of Mimesis

A kötet tanulmányai a művészeti hamisítást esztétikai szempontból vizsgálják, mint egyfajta mimetikus gyakorlatot, amely nem pusztán ellopja vagy tönkreteszi az „eredeti” alkotást, hanem maga is a kreativitás egy módja.

Becker, Daniel (Ed.), Annalisa Fischer (Ed.), Yola Schmitz (Ed.), et al. Faking, Forging, Counterfeiting. Discredited Practices at the Margins of Mimesis. Bielefeld: transcript Verlag, 2018.


TransCoding – From ’Highbrow Art’ to Participatory Culture

Social Media – Art – Research

2014 és 2017 között működött egy osztrákok által kezdeményezett művészeti projekt, amely arra ösztönzött művészeket, hogy a közösségi médiát felhasználva alkossanak. A kötet szerzője, Barbara Lüneburg a projekt eredményeit veszi számba és értelmezi azokat a szociológia, a kultúra- és médiatudomány szemszögéből.

Lüneburg, Barbara. TransCoding – From `Highbrow Art’ to Participatory Culture. Social Media – Art – Research. Bielefeld: transcript Verlag, 2018.